Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
E-Otoban Projesi
E-Otoban Projesi
  • e-Otoban Projesi
    • Misyon - Vizyon
    • Proje Hakkında
    • Neden e-Otoban Projesi
    • İlgili Mevzuat
  • Entegre Kurumlar
  • Dokümanlar
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Duyurular
  • İletişim
Ara
  • e-Otoban Projesi
    • Misyon - Vizyon
    • Proje Hakkında
    • Neden e-Otoban Projesi
    • İlgili Mevzuat
  • Entegre Kurumlar
  • Dokümanlar
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Duyurular
  • İletişim
 
  • e-Otoban Projesi
    • Misyon - Vizyon
    • Proje Hakkında
    • Neden e-Otoban Projesi
    • İlgili Mevzuat
  • Entegre Kurumlar
  • Dokümanlar
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Duyurular
  • İletişim

Neden e-Otoban Projesi

        Ülkemizde, özellikle son yıllarda bilişim sektöründe meydana gelen gelişmeler ve bu alandaki nitelikli personel artışı ile bilgi toplumu olma yönünde büyük mesafeler kat edilmiştir. Toplumun bu yöndeki talepleri de sürece hız kazandırmış ve birçok hizmet sunumunda bilgi teknolojilerinden maksimum düzeyde yararlanılarak daha kaliteli ve hızlı bir hizmet sunumu sağlanmaya başlanmıştır. Bu gelişmelerin kamu kurumlarındaki yansıması ise 2003/12 Sayılı Başbakanlık Genelgesi ile başlatılan e-Dönüşüm Türkiye Projesi ile ivme kazanmıştır. Söz konusu genelgede belirtildiği üzere, e-Dönüşüm Türkiye Projesi'nin başlıca hedefi; vatandaşlarımıza daha kaliteli ve hızlı kamu hizmeti sunabilmek amacıyla; katılımcı, şeffaf, etkin ve basit iş süreçlerine sahip olmayı ilke edinmiş bir devlet yapısı oluşturacak koşulların hazırlanmasıdır. Proje kapsamında birçok kamu kurumu yürütmüş oldukları kamu hizmetlerini elektronik ortama taşımak suretiyle sürdürmeye başlamıştır.
 
        İçişleri Bakanlığı olarak bu süreçte zaman kaybetmeden gerekli çalışmalar başlatılarak 2005 yılında e-İçişleri Projesi geliştirilmiş olup, Proje ile 81 il valiliği ve 922 kaymakamlık ile 51 il özel idaresinin bütün iş ve işlemleri elektronik ortamda yürütülmeye başlanmıştır. e-İçişleri Projesi ile kamu idaresinin, şeffaf ve hesap verebilir bir yapıya kavuşturulması, kamu hizmetlerinin sunumunda, bilgi ve iletişim teknolojilerinden maksimum düzeyde yararlanılarak iyi yönetişim ilkelerinin hayata geçirilmesine katkıda bulunulması, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımının yaygınlaştırılması ve bu alanda kaynak israfını azaltmak amacıyla kurum bünyesinde mükerrerlik arz eden veya örtüşen ilgili yatırım projelerinin bütünleştirilmesi, izlenmesi, değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda geliştirilen e-İçişleri Projesinin önemli bir bileşeni olan ve kamu hizmetlerinin sunumunda dayanak oluşturan resmi yazışmalar 2010 yılında uygulamaya başlanan ve geliştirme süreci tamamen Bakanlığımıza ait Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)’nin hayata geçirilmesiyle maliyet ve zaman açısından ciddi kazanımlar elde edilmiştir.
        
        Aynı şekilde diğer Bakanlıklar ve kamu kurumları da kendi ihtiyaçları doğrultusunda farklı EBYS sistemleri geliştirmişlerdir. Bu kapsamda; kamuda farklı EBYS kullanımlarından kaynaklanan en önemli sıkıntının, taşra teşkilatı bulunan kurumların kendi sistemlerinde hazırladıkları evrakları vali, vali yardımcısı ve kaymakamların paraf yada imzasına, farklı uygulamalar üzerinden veya çıktısı alınmak suretiyle kağıt ortamında sunması aşamasında yaşandığı tespit edilmiştir. Bu durum, kamu kurum ve kuruluşlarının kâğıtsız ofis uygulamalarına tam anlamıyla geçebilmelerine engel teşkil etmektedir. 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu gereğince Bakanlıkların taşra teşkilatlarıyla ve taşra teşkilatlarının kendi aralarındaki yazışmaları, valilik ve kaymakamlıklar aracılığıyla yapılmaktadır. EBYS kullanan bu kurumların yazıları mevcut durumda kendi sistemleri üzerinde oluşturularak, çıktısı alınmak suretiyle veya vali, vali yardımcısı ve kaymakamın bilgisayarına kurulan farklı uygulamalar üzerinden imzaya sunulması şeklinde işlemektedir. Bu durum Bakanlıkların taşra teşkilatı sayısı dikkate alındığında vali, vali yardımcısı ve kaymakamın bilgisayarına imza ve paraf için 30’dan fazla uygulamanın kurulması anlamına gelmektedir. Hatta bu uygulamaların daha sağlıklı çalışması için bazı vali, vali yardımcısı ve kaymakamların ofislerine birden fazla bilgisayar kurulduğu da bilinmektedir.
        
        Kamu kurum ve kuruluşlarının kendi ihtiyaçları doğrultusunda geliştirmiş oldukları farklı elektronik belge yönetim sistemlerini kullanmalarından kaynaklanan teknik ve idari problemler merkezi bir EBYS’nin gerekliliğini ortaya koymuştur. Ancak, Bakanlık ve kamu kurumlarınca, bu alanda yapılan yatırımlar düşünüldüğünde mevcut sistemlerin varlığı korunarak merkezi yapı dışında farklı çözümler geliştirilmesi kritik önem arz etmektedir. Farklı EBYS uygulamaları nedeniyle yaşanan teknik ve idari sıkıntıların ortadan kaldırılması illerde vali, vali yardımcısı veya ilçelerde kaymakam onayına sunulan evrakların elektronik imza/paraf işleminin tek bir arayüz üzerinden yapılması amacıyla Bakanlığımızca e-Otoban Projesi geliştirilmiştir.
 
        Proje ile; diğer kurumların elektronik belge yönetim sistemleri İçişleri EBYS ’ne entegre edilerek paraf ve imza işlemlerinin e-Otoban üzerinden yapılması sağlanmıştır. Böylece; kamu hizmetlerinin sunumunda önemli bir dayanak oluşturan resmi yazışma trafiği taşrada tek bir arayüz üzerinden gerçekleştirilmiş olacak ve e-Otoban projesine bütünleşik olan kurumların vali, vali yardımcısı ve kaymakam onayına sunulan evrak işlemleri için farklı elektronik belge yönetim sistemlerinin kullanılmasına ihtiyaç duyulmayacaktır. 
 
 
 
 
T.C. İçişleri Bakanlığı, Bakanlıklar / ANKARA
+90 (312) 422 46 00
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız