Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
E-Otoban Projesi
E-Otoban Projesi
  • e-Otoban Projesi
    • Misyon - Vizyon
    • Proje Hakkında
    • Neden e-Otoban Projesi
    • İlgili Mevzuat
  • Entegre Kurumlar
  • Dokümanlar
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Duyurular
  • İletişim
Ara
  • e-Otoban Projesi
    • Misyon - Vizyon
    • Proje Hakkında
    • Neden e-Otoban Projesi
    • İlgili Mevzuat
  • Entegre Kurumlar
  • Dokümanlar
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Duyurular
  • İletişim
 
  • e-Otoban Projesi
    • Misyon - Vizyon
    • Proje Hakkında
    • Neden e-Otoban Projesi
    • İlgili Mevzuat
  • Entegre Kurumlar
  • Dokümanlar
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Duyurular
  • İletişim

Sıkça Sorulan Sorular

1
Kurumumuz adına e-Otoban sistemine entegre olmak istiyoruz, öncelikle yapmamız gereken çalışmalar nelerdir?
Kurumlarla birlikte yapılan entegrasyon çalışmaları genel olarak aşağıda belirtildiği şekilde yürümektedir.

1. Kurum ilgili teknik dokümanı inceler.

2. Kurum toplantı talebinde bulunur.

3. İlgili kurumadan IP adresi alınarak, kuruma test yapabilmeleri için iletişim izni verilir.

4. Test ortamında kullanıcı adı ve şifre tanımlaması yapılır.

5. Kuruma Örnek uygulama verilir.

6. Kurum Otoban sistemine entegre olur ve kendi süreçlerinde gerekli güncellemeler yapılır.

7. Test süreci tamamlanmış olan kurum istiyorsa pilot yapacağı birimleri seçer ve gerçek ortamda sistem aktif hale getirileceği zamanı bize bildirir. Kurumun belirlediği tarihte sistem gerçek ortamda uygulamaya alınır.
2
e-Otoban entegrasyon çalışmaları ne kadar zaman almaktadır?
e-Otoban projesi kapsamında İçişleri Bakanlığı tarafından yapılması gereken yazılım ve altyapı çalışmaları tamamlanmış olup, planlanan entegrasyonun tamamlanma süresi tamamen karşı kurumun iş planına bağlıdır.
3
Test çalışmaları başarılı şekilde sonuçlanmıştır. Uygulamaya ne zaman geçilebilir?
Uygulamaya geçiş için belirlenen iş süreci çıkartılır ve gerekli resmi yazışmalar doğrultusunda uygulamaya alınır

81 il ve 919 kaymakamlıkta; vali, vali yardımcıları ve kaymakamların hâlihazırda kullandıkları Elektronik Belge Yönetim Sisteminde e-Otoban İşlemlerini yapacakları sistem aktiftir.

e-Otoban projesi tüm ülkemiz genelinde uygulamada olup, süreç tamamen karşı kurumun çalışasını tamamlanması doğrultusunda ilerlemektedir.
4
Her bakanlığın veya kurumun EBYS altyapısı e-Otoban entegrasyonu için uygun mudur?
e-Otoban Projesinin platform bağımsız bir sistemdir. Temelinde e-Yazışma paketi ve Birlikte Çalışabilirlik Esaslarına dayandığından her bakanlığın mevcut sistemine uygun olacak şekilde tasarlanmıştır.
5
Kurumumuzda evrak hazırlayan kullanıcıların e-İmzaları yoktur. e-Otoban Projesi kapsamında çalışmalarına başlanılabilir mi ?
İlgili kurumların evrakları bulundukları yer itibariyle Vali, Vali Yardımcısı, Kaymakam ve Kaymakam adayları tarafından e-İmza ile imzalanmaktadır. Dolayısıyla, ilgili kurumlarda hazırlanan evrakların e-İmzalı olmaması e-Otoban Sistemine entegrasyon için bir engel değildir fakat entegre olan kurumların sistemlerinin gelen imzaları doğrulamaları gerekmektedir (Evrakların e-İmzalı gelmesi tercih edilmektedir).
6
Amir ilimize yeni atanmıştır. Göreve başladığı gün e-Otoban evraklarını onaylayabilir mi?
Evrakları imzalayacak olan vali, vali yardımcısı ve kaymakamlar göreve başladıklarında imzacı listelerine otomatik yansımaktadır. Dolayısıyla, göreve başladıkları ilk günde evrakları imzalayabileceklerdir.
Daha fazla göster
 
 
 
T.C. İçişleri Bakanlığı, Bakanlıklar / ANKARA
+90 (312) 422 46 00
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız