Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
E-Otoban Projesi
E-Otoban Projesi
  • e-Otoban Projesi
    • Misyon - Vizyon
    • Proje Hakkında
    • Neden e-Otoban Projesi
    • İlgili Mevzuat
  • Entegre Kurumlar
  • Dokümanlar
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Duyurular
  • İletişim
Ara
  • e-Otoban Projesi
    • Misyon - Vizyon
    • Proje Hakkında
    • Neden e-Otoban Projesi
    • İlgili Mevzuat
  • Entegre Kurumlar
  • Dokümanlar
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Duyurular
  • İletişim
 
  • e-Otoban Projesi
    • Misyon - Vizyon
    • Proje Hakkında
    • Neden e-Otoban Projesi
    • İlgili Mevzuat
  • Entegre Kurumlar
  • Dokümanlar
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Duyurular
  • İletişim

Proje Hakkında

        e-Otoban Projesi; Bakanlıkların ve tüm kamu kurum ve kuruluşlarının taşra teşkilatlarının kendi EBYS'lerinde hazırladıkları evrakların vali / vali yardımcısı ve kaymakam tarafından İçişleri Bakanlığı EBYS'si üzerinden elektronik olarak imzalanmasını sağlayarak, farklı sistemler kullanmakta olan taşra teşkilatlarının bütün yazışmalarını elektronik ortamda yapmalarına imkan veren, temelini EBYS'ler arasındaki entegrasyonların oluşturduğu, platform bağımsız bir sistemdir.

 e-Otoban Gelen, Giden , Merkez Süreci:

Başkanlığımız tarafından, Taşra teşkilatı olan tüm kamu kurum ve kuruluşlarına e-Otoban Projesi Gelen ve Giden evrak süreci hakkında resmi yazı ile bilgilendirme yapılarak davet yazısı iletilmiştir.
 
e-Otoban Giden Evrak Süreci: Proje ile, kamu hizmetlerinin sunumunda önemli bir dayanak oluşturan resmi yazışma trafiği taşrada tek bir arayüz üzerinden gerçekleştirilmekte, kurumların evrak işlemleri için farklı elektronik belge yönetim sistemleri kullanılmasına ihtiyaç kalmamakta, kamudan kamuya iş akışı basit, hızlı ve kesintisiz bir şekilde yürütülmektedir. Bu durum yönetime farklı kurumlara ait evrakların raporlanması ve takip edilebilmesine imkân sağlamış, hızlı karar alma kabiliyeti kazandırmış ve bir bütün olarak iş süreçlerini kolaylaştırmıştır.
 
Sistemin genel işleyişi şu şekildedir:
  1. Kurumun, vali / vali yardımcısı ve kaymakam tarafından imzalanacak evrakları, ilgili kurumun kendi elektronik belge yönetim sistemi içerisinde evrak oluşturma yetkisi olan şef/memurlar tarafından hazırlanır.
  2. Kurum kendi EBYS’lerinde hazırlanan evraklara iç işleyişlerindeki paraf sırasından sonra vali, vali yardımcısı veya kaymakamı paraf ve imza işlemleri için imza rotasına ekleme yapar.
  3. Kurum içindeki imza rotasında belirlenen paraf süreci tamamlanır.
  4. Kurum tarafından paraflanan evrak, rotada parafçı / imzacı olan vali, vali yardımcısı ve kaymakamın e-İçişleri Otoban başlığı altındaki “Paraf-İmza Bekleyen Evraklar” listesine düşer.
  5. Vali, vali yardımcısı ve kaymakam onaya sunulan evraklara elektronik imza kullanarak işlem yaparlar.
  6. İlgili kurumun numaratörü tarafından sayı verilen evrak elektronik olarak imzalanır.
  7. Evrak postalanmak üzere hazırlandığı kuruma düşer. Evraklar bu kurum tarafından postalanır.
  8. Evrak kurum tarafından postalanmadan önce gerektiği durumlarda imzacı tarafından silinebilir. Postalama işlemi tamamlandığında silme işlemi yapılamaz.
e-Otoban Projesi Giden Evrak Süreci Uygulama Yapısı
 
e-Otoban Gelen Evrak Süreci: Valilik veya Kaymakamlığa entegre gelen evrakın ilgili Mülki İdare Amiri havale onayından sonra yazılmış olduğu mülki idare amirliğine bağlı taşra teşkilatına entegre olarak iletilmesi hedeflenmiştir.
Sistemin genel işleyişi şu şekildedir:
  1. Evrak Valiliğe veya Kaymakamlığa Entegre (Birebir veya KEP) iletilir,
  2. e-İçişler Projesi EBYS arayüzü Dış Kurumdan gelen evraklar sekmesinden evrak teslim alınır,
  3. Teslim alınan evrak ilgili MİA havale onayından sonra ilgili taşra teşkilatına entegre iletilmesi için seçilir,
  4. MİA e-İmzası ile bu evrakı onaylar, ek havale yeri ekler ve ya havale işlemini iptal ede bilir,
  5. Onaylanan evrak ilgili taşra teşkilatına entegre olarak iletilir..
 
e-Otoban Projesi Gelen Evrak Süreci Uygulama Yapısı
 

·e-Otoban Merkez Evrak Süreci: Bakanlığımız bağlı birimleri (Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı, AFAD) e-İçişleri Projesi dışında EBYS sistemi kullanmaktadır. Dolayısı ile, Bakanlığımız e-İçişleri Projesi kullanan Taşra teşkilatı ile yazışma süreci ve Evraklarının mülki idare amiri onayından geçirilmesi için entegrasyon ihtiyacı doğmaktadır. Ayrıca, bağlı birimlerin merkez birim evrak işleyişi Bakanlığımız en üst düzey amir onayından geçmektedir. 

  e-Otoban Projesi ile e-Devlet projesinin gereklilikleri ve birlikte çalışabilirlik standartları dahilinde, vali, vali yardımcısı ve kaymakamların havale ve imza işlemlerinin, zaman ve mekâna bağlı kalmaksızın tek arayüz üzerinden taşradaki evrak akışının elektronik ortamda yürütülmesi amaçlanmıştır. Aynı zamanda tüm kamu kurum ve kuruluşları tarafından kullanılan donanım ve yazılım sistemi ile uyumlu olması, yani farklı EBYS’lerin konuşabiliyor olması hedeflenmiştir. e-Otoban Projesi, uygulama yaşam döngüsü içerisinde mevcut kaynakların etkin ve verimli kullanılması hedeflenerek, İçişleri EBYS’sine entegre olarak geliştirilmiştir. Proje mevcut yazılım ve donanım altyapısı kullanılarak minimum maliyetle kısa süre içerisinde kullanıma hazır hale getirilmiştir. Etkin ve sürdürülebilir bir proje yönetimi için entegre değişiklik gereksinimleri dikkate alınmış, proje yönetim planı sürekli güncel tutulmuştur.

        Sonuç olarak e-Otoban Projesi; kamu kurum ve kuruluşlarının kâğıtsız ofis uygulamasına tam anlamıyla geçebilmeleri için taşrada e-Devlet uygulamaları arasında köprü görevi görecek ve e-Dönüşüm Türkiye Projesinin vazgeçilmez bir parçası olacaktır.

 
 
 
T.C. İçişleri Bakanlığı, Bakanlıklar / ANKARA
+90 (312) 422 46 00
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız